Keresés ebben a blogban

2017. április 7., péntek

Húsvét 2017. (2.) - Húsvéti locsolóversek

A hagyományos húsvéti locsolóversek mellett minden évben jelen vannak a vicces locsolóversek is, hozzánk minden évben elég sok locsoló jött, így a locsolkodás hagyományáról is komoly pszichológiai tanulmányt tudnék írni... :) De ezt most nem teszem. Helyett összegyűjtöttem néhány locsolóverset, illetve linket, ahol további locsolóversek találhatóak.

1. Locsolóvers óvodásoknak, locsolóversek gyerekeknek

Piros tojás, fehér nyuszi,
Locsolásért jár egy puszi :) 


Sivatagban megy a teve, meglocsollak, hehehe

1 tök, 2 tök, 5 tök,
Nem tökölök, öntök

Zöld erdőben jártam 

Kék ibolyát láttam. 
El akart hervadni 
Meg szabad-e locsolni? 

Ákom-bákom, berkenye; 
Szagos húsvét reggele. 
Leöntjük a virágot, 
Visszük már a kalácsot.

Korán reggel felébredtem, messze-messze jártam, 
Tündérország kiskertjéből rózsavizet hoztam. 
Na, te kislány, megöntözlek, ma van húsvét napja, 
Tündököljön a két orcád, mint a piros rózsa. 
Az illatos rózsavíztől megnőnek a lányok, 
Zsebemben is elférnek a piros tojások.


2. Hagyományos locsolóversek, szép locsolóversek

Kelj föl párnáidról szép ibolyavirág. 
Nézz ki az ablakon milyen szép a világ. 
Megöntözlek szépen, az ég harmatával, 
Teljék a tarisznya szép piros tojással. 

Jó reggelt, jó reggelt, 
Kedves liliomszál, 
Megöntözlek rózsavízzel, 
Hogy ne hervadozzál. 
Kerek erdőn jártam, 
Piros tojást láttam, 
Bárány húzta rengő kocsin, 
Mindjárt ideszálltam. 
Tessék hát rózsavíz, 
Gyöngyöm, gyöngyvirágom. 
Hol a tojás, piros tojás? 
Tarisznyámba várom! 


Zöld erdőben jártam 
Kék ibolyát láttam. 
El akart hervadni 
Meg szabad-e locsolni? 

Ákom-bákom, berkenye; 
Szagos húsvét reggele. 
Leöntjük a virágot, 
Visszük már a kalácsot. 

Szépen kérem az apját, 
De még szebben az anyját: 
Adja elő a lányát, 
Hadd locsolom a haját! 
Hadd nőjön nagyra, 
Mint a csikó farka, 
Még annál is nagyobbra, 
Mint a Duna hossza. 
Szabad-e locsolni? 

Rózsa, rózsa szép virágszál, 
Szálló szélben hajladozzál. 
Napsütésben nyiladozzál, 
Meglocsollak, illatozzál. 

 Korán reggel útra keltem, 
Se nem ittam, se nem ettem. 
Tarisznya húzza a vállam, 
Térdig kopott már a lábam. 
Bejártam a fél világot, 
Láttam sok-sok szép virágot. 
A legszebbre most találtam, 
Hogy öntözzem, alig vártam

Korán reggel felébredtem, messze-messze jártam, 
Tündérország kiskertjéből rózsavizet hoztam. 
Na, te kislány, megöntözlek, ma van húsvét napja, 
Tündököljön a két orcád, mint a piros rózsa. 
Az illatos rózsavíztől megnőnek a lányok, 
Zsebemben is elférnek a piros tojások. 

Rózsavizes húsvét napját jöttem ma kívánni, 
Nem szeretnék a lányokra nagyon sokat várni! 
Ez a pár csepp jó szagos víz úgy használ a lánynak, 
Mint a réten a gyöngyharmat a nyíló virágnak. 
Olyan lesz az arcuk tőle, mint a hamvas virág, 
Örömünkben együtt örül a megváltott világ. 
Megváltónk is együtt örül az egész világgal, 
Ajándékozzatok meg hát egy hímes tojással! 

Erdőn-mezőn nyitott szemmel, 
sok virágra lel az ember. 
Én most őket megöntözöm, 
a piros tojást megköszönöm! 
Szabad-e locsolni? 

3. Vicces locsolóversek

    Zöld a moha, zöld a páfrány,
    Meglocsollak házisárkány.

    Úgy meglocsolnálak én, de sajnos rossz hírt hoztam!
    Nincs kölnim, mert most vasárnap, zárva volt a Rossmann!

    Virtuális locsolkodás, távolról is hatásos
    Nekem sem kell kölni hozzá, s te sem leszel bűzbájos

    KÉK erdőben jártam, ZÖLD ibolyát láttam,
    Szemészetre holnap mennék, de most még azért locsolkodnék.

    Zöld erdőben jártam, akácfára másztam,
    kiszakadt a LEVIS-em, kifigyelt a ...

    Biciklivel érkeztem, negyven métert fékeztem
    Kiszakadt a nadrágom, kifigyelt a ... tojásom.
    Szabad-e locsolni?

    Józsi vagyok, szép és laza
    Locsoljak vagy menjek haza?

    Van nálam egy kölnisüveg, métereset spriccel,
    Mivel ilyen rakoncátlan, lezártam egy sliccel!

    Húsvét van, odakinn, mosolyog az ég is,
    Adjanak egy ezrest, mosolygok majd én is!

    Van nekem egy kis locsolóm, kölni nincsen benne,
    Ha én azt most elővenném, nagy röhögés lenne.
    De én azt nem teszem, mert kezemben a kölni!
    Locsolni jöttem, nem pedig tökölni!

http://www.zotyo.hu/humor/locsolo.htm
http://www.viccesviccek.hu/Husveti_locsoloversek

4. További locsolóversek

http://www.locsolovers.hu/
http://www.husvetilocsoloversek.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése